google.com, pub-2691688792875621, DIRECT, f08c47fec0942fa0

OTOMATİK VİTESLİ ARANA NASIL KULLANILIR


Otomatik Vitesli Araç Nasıl Kullanılır ? 
Kullanım Teknikleri Nelerdir?


Otomatik vitesli araçların rahatlığı ve konforu, günümüzde trafiğin yoğun olduğu şehirlerimizde bir kez daha  anlaşılmışmıştır.Son yıllarda büyük şehirlerimizde giderek artak talep otomatik araç üretiminide arttırmıştır.Fakat Türkiye'de yakıt fiyatlarının yüksek olması Otomatik Vites araba alırken tüketiciyi zorlayan en büyük etkenlerden bir tanesidir.Yapılan çalışmalarda otomatik vites araçların yakıt tüketimleri düşürülsede düz vites araçlara oranla, yinede fazladır.

Günümüzde otomatik araçlarda bulunan şanzımanlar çalışma prensiplerine göre üç farklı modele sahiptirler. Bu şanzımanlar yakıt tüketimi ve sağladıkları konfora göre farklılıklar göstemektedir.



Otomatik Vites Nasıl Kullanılır ?

1. Adım olarak yapılması gereken gaz ve fren pedallarının iyice öğrenilmesi dir.Otomatik vites arabalarda sadece iki pedal bulunmaktadır.Sağ taraftaki gaz pedalı, sol tarafta olan ise fren pedalıdır. Burada Dikkar etmeniz gerek husus 2 pedal içinde sağ ayağın kullanılmasır. Sol ayak otomatik vitesli araçlarda kesinlikle kullanılmamalıdır.
 

2. Adım Vitesin tanınmamızdır.Vitesteki harflerin ne anlama geldiklerini araçların kitapçıklarından öğrenebilirsiniz.Yaygın olaraka kullanılan modellerde tam otomatik viteste P, R, N ve D harflerinin dışında 1, 2 ve 3 rakamları da olabilir.


  •   P =  Araba park halinde iken kullanılır.
  •   D = Aracın ileriye doğru gitmesi içim kullanılır.
  •   R = Arabanın geri gitmesi için kullanılır. 
  •   N = Aranın vitesini boşa almak için kullanılır.
  •   1,2,3 numaralı vitesler ise normal viteslerdir.
Yarı otomatik vitesler de ise hemen hemen her marka için geçerli olan Tiptronik, Multimode, Steptronic gibi farklı isimlere kullanılır.Bu tür vites tiplerinde, vites tükseltimi ve azaltımı için "+ "ve  "-" olmak üzere, iki farklı konum kullanılmaktadır.

3. Adım olarak vites "P" konumunda iken aracınızı çalıştırın. Bazı araçlar frene basmadan önce çalışmaya başlamazlar. Böyle bir aracınız var ise önce frene basıp daha sonra arabayı çalıştırınız.

4. Adım olarak ileri hareket için vitesi  "D" konumuna getirin ve ayağınızı frenden kaldırın ve yavaşça gaza basınız. 

Araç geçme gibi durumlarda daha kısa sürede hızlanma ihtiyacı duyacagınız için, gaza sonuna kadar basmanız gerekecektir. Araç, otomatik olaraka vitesi düşürüp daha hızlı ivmelenecektir. 



5. Adım olarak hızlanmanıza rağmen vitesin yükselmesini istemediğiniz durumlarda - ki daha çok yokuş yukarı çıkışlarda ve inişlerde kullanılır - hızınıza göre; vitesi 1, 2 veya 3 konumuna getirebilirsiniz.Bu konumdayken vites daima sabit kalacaktır. 

İlk çalıştırma hareketinden sonra, eğer manevra yapılması gerekiyor ise araç geri vitese alınmalıdır. Bazı araçlarda bir uyarı sesi duyabilirsiniz, araçda park sensörü var ise, geri vitesle birlikte aracın kontrollerini yaparak arkaya hareketi yapılır. Yeteri kadar manevra yapıldıktan sonra vites "D" pozisyonuna alınır ve hareket sağlanır.

Araç hareket halinde iken D pozisyonundan, R ya da P pozisyonuna kesinlikle alınmamalıdır. Sürüş anında N pozisyonuna almamakta da fayda olduğu uzmanlarca söylenmektedir. Duruş sırasında, ayak frende ve el freni çekilerek yapılabilir. Seyir halinde önünüzdeki araçla takip mesafesini korursanız, fren ve gaz pedallanı çok fazla kullanmanıza gerek kalmayacaktır.Trafiğin yoğun olduğu zamanlarda çok daha hafif gaza basmayı uzmanlar önermektedir.




0 yorum:

Yorum Gönder

 
Nasıl Yapılır ? © 2013 | Plantilla diseñada por Ciudad Blogger