google.com, pub-2691688792875621, DIRECT, f08c47fec0942fa0

Kukla Nasıl Yapılır

Çocukların çok sevdiği kukla gösterileri ailece eğlenebileceğiniz bir oyun türüdür.Peki evde kukla nasıl yapılır ? Tamamen evde kullanmadığınız eşyalardan temin ederek yapabileceğiniz kukla modellerini bu yazımızda anlatmaya çalışacağız.

Öncelikle evimizde kullanmadığımız eski uzun bir çorap varsa tüylü kalın olması tercihen daha güzel olur.Çorap bulduysanız işinizin büyük bir kısmı bitmiş demektir.Kukla yapımına başlamadan önce nasıl bir kukla yapmanız gerektiğine karar vermelisiniz.Aşağıda bazı kulla modellerinin resimlerini sizler için derledim bunlara bakarak yapabileceğiniz kukla modelini belirleyebilirsiniz.Dilerseniz videoları izleyerek daha profesyonel kukla (puppet) nasıl yapılıyor öğrenebilirsiniz.

Öncelik gerekli malzemeleri temin edelim.Başlıca malzemeler ;
  • İğne
  • İplik
  • Keçe-Renkli Kumaş-Karton
  • Makas
  • Yapıştırıcı
  • Düğme
  • Silikon Yapıştırıcı yada Tutkal Yapıştırıcı
  • Sünger (Ağız için)
Yaptığınız kuklanızı süslemek için de çeşitli malzemelere ihtiyaç duyabilirsiniz. 
  • Boncuk (Süslemek İçin)
  • Deri (Süslemek İçin)
  • Kumaş-Tül (Süslemek İçin)
  • Pul
  • Renkli iplik
  • Pinpon topu (göz içim)
  • Ponpon

Kukla Yapım Aşamaları

1.Adım : Kullanız için bulduğunuz çorabınızın tersini çevirin
2.Adım : Ağız için çorabınızın ayak ucu genişliğinde kartondan daire kesin
3.Adım : Kestiğiniz çorabınızı video da da gördüğünüz gibi çorabınızın ayak ucuna yapıştırın.
4.Adım : Süngerleri kuklanın ağzını oluşturacak olan karton genişliğinde işaretleyerek kesip videodaki gibi yapıştırın.
5.Adım : Artık çorabınızın düzünü çevirebilirsiniz.
6.Adım : Kuklamızın gözlerini, saçlarını ve burnunu yapıştırabilirsiniz. Bu işlem için silikon yada tutkal yapıştırıcı kullanarak yapabilirsiniz.
  






Kukla Modelleri














0 yorum:

Yorum Gönder

 
Nasıl Yapılır ? © 2013 | Plantilla diseñada por Ciudad Blogger