ADWORDS NASIL ÇALIŞIR
Adwords Nedir ? Nasıl çalışır?
Google Adwords, dünyanın en büyük arama motoru olan Google’da arama sonuçlarında kullanılmak üzere web sitelerini açık arttırmalı tıklama başına maliyet (TBM) sistemiyle işletmenizin sağladığı hizmet veya ürünlerle alakalı olarak aranan kelimelerde sitenizin Google aramalarında üst sıralarda çıkmasını sağlayan ücretli bir araçtır.
Google Adwords’ün en büyük özelliği bütçeniz ne olursa olsun Google’da reklam vermenin en hızlı ve basit yolu olmasıdır.
AdWords'ün nasıl çalıştığını anlamak için anahtar kelimeler, yerleşimler, reklam sıralaması, teklifler ve kalite puanı gibi bazı yapı taşları hakkında daha fazla bilgi edinmeniz oldukça önemlidir.
Anahtar kelimeler reklamınızın görüntülenmesini nasıl tetikler?
Anahtar kelimeler, reklamınızın aramalarda ve diğer sitelerde görüntülenmesini tetikleyebilen, seçtiğiniz kelimeler veya kelime gruplarıdır. Örneğin, canlı çiçek satıyorsunuz, Adwords kampanyanız da anahtar kelimeleriniz den biri olarak "canlı çiçek satışı" ifadesini kullanabilirdiniz. Bir kullanıcı Google'da "canlı çiçek satışı" kelime öbeğini veya benzer bir terimi aradığında Google'ın arama sonuçlarının yanında reklamınız görünebilir. Reklamınız, Google Ağı'ndaki, canlı çiçek satışıyla alakalı diğer web sitelerinde de görüntülenebilir.
İpucu
Ürününüzle veya hizmetinizle ilgili anahtar kelimelerin bir listesini yapıp bu kelimelerin genel olmaktan çok size özgü terimler olduğundan emin olarak (örneğin, yalnızca "çiçek" yerine "canlı çiçek satışı"), reklamınızın ürününüzle veya hizmetinizle yakından ilgilenen kişilere gösterilmesini sağlayabilirsiniz. Bu işlem reklamınızın performansını artırır ve ayırdığınız bütçeden en iyi şekilde yararlanmanıza yardımcı olur.
Ürününüzle veya hizmetinizle ilgili anahtar kelimelerin bir listesini yapıp bu kelimelerin genel olmaktan çok size özgü terimler olduğundan emin olarak (örneğin, yalnızca "çiçek" yerine "canlı çiçek satışı"), reklamınızın ürününüzle veya hizmetinizle yakından ilgilenen kişilere gösterilmesini sağlayabilirsiniz. Bu işlem reklamınızın performansını artırır ve ayırdığınız bütçeden en iyi şekilde yararlanmanıza yardımcı olur.
Yerleşimler: Arama sitesi olmayan web sitelerinde reklam verme
Anahtar kelimeler reklamlarınızın Google ve diğer arama sitelerindeki arama sonuçlarının yanında görüntülenmesi için onları tetikleyebilir. Ancak anahtar kelimeler aynı zamanda reklamlarınızın İnternet'teki diğer sitelerde de görünmesini tetikleyebilir. Reklamlarınız örneğin, YouTube gibi Google'ın sahibi olduğu sitelerde ve NYTimes.com veya Families.com gibi Google'ın iş ortağı olan sitelerde görüntülenebilir. Bunlara "yerleşimler" diyoruz. Yerleşim, bir web sitesinin tamamı ya da bir sitenin yalnızca bir bölümünden oluşabilir. Bu web sitelerinin hepsi de Görüntülü Reklam Ağı diye adlandırdığımız bir ağın parçasıdır.
Google, anahtar kelimelerinizi Görüntülü Reklam Ağı'ndaki web siteleriyle eşleştirerek reklamlarınızın nerede görüntüleneceğini otomatik olarak belirleyebilir. Reklamlarınızın nerede görüntüleneceği üzerinde daha fazla denetim sahibi olmak istiyorsanız belirli yerleşimleri kendiniz de seçebilirsiniz. Her biri için bir teklif verebilir ve reklamlarınızın görüntülenebileceği siteleri seçebilirsiniz.
Reklam Sıralaması: Google hangi reklamların hangi konumlarda görüneceğini nasıl belirler?
Birden çok reklamverenin reklamlarını tetiklemek veya aynı web sitelerinde reklamlarının görünmesini sağlamak üzere aynı anahtar kelimeleri kullandıklarını varsayalım. Google kimin reklamının, hangi sırayla görüneceğini nasıl belirler? Bu işlem, Reklam Sıralaması olarak adlandırdığımız bir yöntemle otomatik olarak gerçekleştirilir.
Reklam Sıralamanız, teklifinizin (ne kadar harcama yapmak istediğiniz) ve Kalite Puanınızın (reklamlarınızın, anahtar kelimelerinizin ve web sitelerinizin ölçümü) kombinasyonunu temel alır. Reklam Sıralaması formülü, reklamınızın gösterildiği yere ve kullandığınız hedefleme türüne göre biraz değişiklik gösterebilir ancak her zaman teklifi ve Kalite Puanı'nı kullanır.
Aşağıda Kalite Puanı konusunu daha ayrıntılı olarak inceleyeceğiz. Bu konuda bilinmesi gereken en önemli nokta; anahtar kelimelerinizin alaka düzeyi ve kalitesi, açılış sayfalarınız ve reklamınızın reklam sıralamanız üzerinde harcamayı planladığınız tutar kadar etkili olduğudur.
Teklif verme ve Kalite Puanı hakkında daha fazla bilgi
Teklifiniz ve Kalite Puanınız farklı kampanya türlerinde biraz farklı çalışabilir. Aşağıdaki örnekler bu durumu uygulamalı olarak göstermektedir.
Google ve arama iş ortaklarındaki bir anahtar kelime hedefli reklama ilişkin teklifiniz, reklamınız her tıklandığında ödemeye hazır olduğunuz maksimum tutar olan maksimum tıklama başına maliyet teklifiniz olmalıdır. Kalite Puanınız anahtar kelimelerinizin alaka düzeyine, açılış sayfanızın kalitesine, reklamınızın sayfadaki konumuna göre ayarlanmış tıklama oranına (TO) ve diğer bazı faktörlere bağlıdır.
Google Görüntülü Reklam Ağı'nda Bin gösterim başına maliyet (BGBM) teklifini kullanan, yerleşim hedefli bir reklam durumunda Kalite Puanınız sadece açılış sayfanızın kalitesine bağlıdır.
Çok sayıda varyasyon vardır ancak genel temalar aynıdır.
Günün sonunda ödeyeceğiniz tutar
Kalite Puanınıza ve teklifinize göre elde edebileceğiniz en iyi konum için her zaman mümkün olan en düşük tutarı ödersiniz. Bu tutarı bulmak için Google, bir sonraki konumda gösterilen reklamın Reklam Sıralaması'na bakar (örneğin, bir Google arama sayfasında görünen reklamlar için bu konum, reklamınızın hemen altındaki konum olacaktır) ve sizi yalnızca bu reklamın Reklam Sıralaması'nı geçebilecek en düşük teklif tutarında borçlandırır (en yakın kuruşa yuvarlayarak). Yani teklif tutarınızdan bağımsız olarak, yalnızca sıralaması hemen sizin altınızda olan reklamvereni geçmek için yeterli tutarda ödeme yaparsınız.
0 yorum:
Yorum Gönder